خبر فوری

۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 1002952

دولت بایدن قرار است ماه آینده قانون جدیدی را اجرایی کند که اختیارات ایالات متحده برای محدودکردن صادرات تجهیزات تولید نیمه هادی به سازندگان تراشه چینی را افزایش می‌دهد.

تشدید انحصارگری آمریکا در صادرات فناوری

به گزارش قدس آنلاین،  به نقل از رویترز، قانون جدید دولت آمریکا برای تشدید محدودیت‌ها علیه صادرات برخی فناوری‌ها به چین شامل متحدان اصلی این کشور مانند ژاپن، هلند و کره جنوبی نخواهد شد.

انتظار می‌رود معافیت متحدان چین، تأثیر کلی این قانون را کاهش دهد و به تولیدکنندگان بزرگ تجهیزات تراشه مانندای اس ام ال (ASML) و توکیو الکترون (Tokyo Electron) اجازه دهد تا صادرات خود را بدون وقفه ادامه دهند.

پس از انتشار این خبر، سهام توکیو الکترون ۷ درصد افزایش یافت و سایر شرکت‌های ژاپنی فعال در این حوزه نیز شاهد افزایش قابل توجهی در شاخص سهام خود بودند.

مقررات جدید، حدود شش کارخانه نیمه‌رسانای چینی را هدف قرار می‌دهد که به عنوان محور اصلی در تلاش‌های پیشرفته ساخت تراشه این کشور شناسایی شده‌اند و در نتیجه صادرات کشورهایی از جمله اسرائیل، تایوان، سنگاپور و مالزی را محدود می‌کند.

قانون جدید به دولت ایالات متحده اجازه می‌دهد تا بر محصولات تولید شده با فناوری آمریکایی خارج از ایالات متحده کنترل داشته باشد. این قانون قبلاً برای محدود کردن فروش تراشه‌ها به غول فناوری چینی، هوآوی، استفاده شده است.

به عنوان بخشی از این مقررات، انتظار می‌رود حدود ۱۲۰ نهاد چینی، از جمله چندین کارخانه تولید تراشه و ارائه‌دهنده فناوری، به فهرست تجارت محدود ایالات متحده اضافه شوند. این قانون به صورت پیش‌نویس باقی می‌ماند و ممکن است قبل از انتشار در ماه آینده، دستخوش تغییراتی شود.

منبع: آنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.